The Future of Education and Skills
O projekcie
Celem projektu jest stworzenie narzędzi – kompleksowych materiałów szkoleniowo-rozwojowych dla kadry pracującej na rzecz dobrostanu dzieci i młodzież w wieku 12-16 lat, rozwijających kluczowe kompetencje psychospołeczne. Będą one skupiały się na rozwijaniu trzech kategorii kompetencji: tworzenie nowej wartości, godzenie napięć i dylematów oraz branie odpowiedzialności. Zaplanowano stworzenie materiałów do pracy dla osób pracujących z młodzieżą (rodziców, nauczycieli oraz edukatorów), jak i samych uczniów
Pakiet narzędzi zawiera:
REZULTAT 1 (RPI1) – Aplikacja na smartfona dla młodzieży rozwijająca kluczowe kompetencje – aplikacja zawiera indywidualne ćwiczenia i zadania dla ucznia rozwijające poszczególne rodzaje kompetencji
Aplikacja jest dostępna pod adresem: procomp.oic.lublin.pl / logowanie z poziomu podopiecznego
REZULTAT 2 (RPI2) – Aplikacja dla edukatorów – aplikacja jest komplementarna z aplikacją dla młodzieży. Rolą narzędzia jest zaangażowanie rodziców/ opiekunów w rozwój kompetencji psychospołecznych dzieci i wspieranie ich w realizacji zadań, które będą otrzymywały w swojej aplikacji.
Aplikacja jest dostępna pod adresem: procomp.oic.lublin.pl / logowanie z poziomu opiekuna
REZULTAT 3 (RPI3) – Scenariusze zajęć i materiały szkoleniowe dla edukatorów – produkt jest kompatybilny z aplikacją dla młodzieży i edukatorów, a opracowane materiały służą do przeprowadzenia spotkań grupowych.
Scenariusze do pobrania:
BLOK 1 | BLOK 2 | BLOK 3
REZULTAT 4 (RPI4) – Szkolenie train the trainer przygotowujące do pracy z produktami projektu – element przygotowania trenera do pracy z produktami nauczycieli, edukatorów, pracowników socjalnych, wychowawców. Celem szkolenia jest rozwój kompetencji kadry w zakresie rozwoju kluczowych kompetencji psychospołecznych dzieci i młodzieży.
Do pobrania:
Szkolenie train the trainer
Okres realizacji projektu: od 2023-03-01 do 2024-04-30
Projekt „The Future of Education and Skills – program na rzecz rozwoju kluczowych kompetencji psychospołecznych dzieci i młodzieży” korzysta z dofinansowania o wartości ok. 145 531,80 EUR otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG. Celem projektu jest stworzenie narzędzi – kompleksowych materiałów szkoleniowo-rozwojowych dla kadry pracującej na rzecz dobrostanu dzieci i młodzież w wieku 12-16 lat, rozwijających kluczowe kompetencje psychospołeczne.
The Future of Education and Skills
Oferta i dokumenty
The Future of Education and Skills
Aktualności
Realizacja projektu dobiegła końca.
Z dniem 30.04.2024 r. zakończyliśmy realizację projektu „The Future of Education and Skills – program na rzecz rozwoju kluczowych kompetencji psychospołecznych dzieci i młodzieży”.
Celem projektu było stworzenie narzędzi – kompleksowych materiałów szkoleniowo-rozwojowych dla kadry pracującej na rzecz dobrostanu dzieci i młodzież w wieku 12-16 lat, rozwijających kluczowe kompetencje psychospołeczne. Jak wskazuje OECD w dokumencie „The Future of Education and Skills: Education 2030. The Future We Want” kompetencje te są wskazywane jako kompetencje przyszłość.
W projekcie opracowany przez grupę ekspertów: psychologów, pedagogów, trenerów oraz metodyków Program Rozwoju Kompetencji Przyszłości dla Młodzieży – ProComp zawiera kompleksowe narzędzia, które posłużą do rozwoju kluczowych kompetencji młodzieży w wieku 12-16 lat.
Realizacja programu rozwojowego bazuje na ścisłej współpracy między nastolatkiem a rodzicem/opiekunem oraz wspólnym realizowaniu zadań. Jest to możliwe, dzięki opracowaniu i wdrożeniu głównego rezultatu czyli dwóch aplikacji, powiązanych ze sobą. Narzędzie skupia się na rozwoju aż 16 kompetencji psychospołecznych tj.: umiejętność uczenia się, myślenie kreatywne, myślenie krytyczne, komunikatywność, efektywna współpraca w zespole, zarządzanie własnymi emocjami, radzenie sobie ze stresem, samoregulacja, empatia, poczucie własnej skuteczności, asertywność, stawianie i realizacja celów życiowych, wytrwałość i konsekwencja, zarządzanie sobą w czasie, aktywność w życiu społecznym, partycypacja w społeczeństwie obywatelskim. W ramach każdej z kompetencji przygotowano treści merytoryczne i teoretyczne / mikroszkolenia wraz z zadaniami do wykonania. Oba komponenty dla podopiecznego i ucznia są ze sobą ściśle powiązane i zsynchronizowane. Podzielone treści na bloki szkoleniowe mogą być realizowane niezależnie od innych, jednak w jego ramach należy zapoznawać się z materiałami wg ustalonej kompetencji.
W skład programu ProComp wchodzą również scenariusze lekcji, które mogą być zrealizowane przez nauczyciela w szkole jako wprowadzenie do pracy z aplikacją przed rozpoczęciem mikroszkoleń z danej kompetencji.
Uzupełnieniem jest Program szkolenia Train the trainer, jako gotowy element przygotowania trenera do pracy z produktami nauczycieli, edukatorów, pracowników socjalnych, wychowawców. Celem szkolenia jest rozwój kompetencji kadry w zakresie rozwoju kluczowych kompetencji psychospołecznych dzieci i młodzieży.
Program Rozwoju Kompetencji Przyszłości dla Młodzieży – ProComp został przetestowany w Zespole Szkół
w Wohyniu oraz po wdrożeniu zasugerowanych przez odbiorców zmian, zaprezentowany podczas szkoleń
w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Lublinie oraz podczas konferencji upowszechniającej „Edukacja dla przyszłości: kompetencje psychospołeczne w kontekście wyzwań edukacyjnych”.
Mamy nadzieję, że aplikacja, a także wszystkie opracowane w ramach projektu rezultaty będzie przydatnym narzędziem wspomagającym rozwój kluczowych kompetencji psychospołecznych nastolatków oraz stanie się okazją do budowania dobrych relacji między nastolatkiem i jego rodzicem (opiekunem).
W projekcie przeprowadzono szereg działań upowszechniających: zorganizowano szkolenia na terenie całej Polski, uczestniczono w webinariach, przygotowano konferencję wraz z transmisją streaming. Prowadzone przez Fundację OIC Poland kanały na social media Fb i Tik Tok stanowiły narzędzie do komunikacji z interesariuszami projektu, za pomocą których przekazywano bieżące informacje o realizowanym projekcie i stopniowo komunikowano efekty powstawania poszczególnych rezultatów.
Zapraszamy do zapoznania się z rezultatami oraz wykorzystywaniem materiałów w zakładce „o projekcie”
Projekt „The Future of Education and Skills – program na rzecz rozwoju kluczowych kompetencji psychospołecznych dzieci i młodzieży” korzysta z dofinansowania o wartości 145 531,80 EUR otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG.
Szkolenie w Lublinie





RELACJA Z KONFERENCJI "Edukacja dla przyszłości: kompetencje psychospołeczne w kontekście wyzwań edukacyjnych"









Szkolenie w Krakowie



Szkolenie w Gdańsku



Szkolenie w Warszawie


Zapraszamy na Konferencję "Edukacja dla przyszłości: Kompetencje psychospołeczne w kontekście wyzwań edukacyjnych".


Rozpoczynamy rekrutację na bezpłatne szkolenia przygotowujące do pracy z produktami projektu
Szkolenia odbędą się:
5 kwietnia 2024 r. w siedzibie Fundacji Fundusz Współpracy przy ul. Górnośląskiej 4a w Warszawie
10 kwietnia 2024 r. w Kawiarni Caffe Aktywni, Kartuska 108/110/112 w Gdańsku
15 kwietnia 2024 r. w siedzibie Żydowskiego Muzeum Galicja, ul. Dajwór 18 w Krakowie
25 kwietnia 2024 r. w siedzibie Fundacji OIC Poland, ul. Gospodarcza 26 w Lublinie
Serdecznie zapraszamy do zapisów na szkolenia:
Warszawa:
https://forms.office.com/e/QERLkYvh8R
Gdańsk:
https://forms.office.com/e/snkEgTYb7D
Kraków:
https://forms.office.com/e/aEDkyFMsTz
Lublin:
Program Rozwoju Kompetencji Przyszłości dla Młodzieży – ProComp jest gotowy!
Program Rozwoju Kompetencji Przyszłości dla Młodzieży – ProComp jest gotowy!
Dodatkowo w ramach projektu przygotowano 16 scenariuszy lekcji, które mogą być zrealizowane przez nauczyciela w szkole, jako wprowadzenie do pracy z Aplikacją przed rozpoczęciem mikroszkoleń z danej kompetencji.
Mamy nadzieję, że Aplikacja będzie przydatnym narzędziem wspomagającym rozwój kluczowych kompetencji psychospołecznych nastolatków oraz stanie się okazją do budowania dobrych relacji między nastolatkiem i jego rodzicem (opiekunem).
Zakończyliśmy pierwszy etap przygotowywania Programu Rozwoju Kompetencji Przyszłości dla Młodzieży
Zakończyliśmy pierwszy etap przygotowywania Programu Rozwoju Kompetencji Przyszłości dla Młodzieży – ProComp. Rozpoczynamy testowanie w Zespół Szkół im Unitów Podlaskich w Wohyniu.
Po zakończonym etapie testowania, przystąpimy do końcowej fazy przygotowywania rezultatów projektu.
Mamy ostatni blok kompetencji!
Ostatni blok kompetencji, które będzie można rozwinąć dzięki aplikacji, nad którą pracujemy w projekcie „„The Future of Education and Skills – program na rzecz rozwoju kluczowych kompetencji psychospołecznych dzieci i młodzieży” to BRANIE ODPOWIEDZIALNOŚCI. Rozwijamy w nim szereg kolejnych kompetencji psychospołecznych:
- Stawianie i realizacja celów życiowych – osoby posiadające tę kompetencję mają wyraźną wizję swojej przyszłości i podejmują świadome działania, co pozwala im na rozwój osobisty i zawodowy.
- Wytrwałość i konsekwencja – osoby wytrwałe i konsekwentne nie poddają się w obliczu przeciwności, lecz kontynuują wysiłki, co prowadzi do osiągnięcia pożądanych rezultatów.
- Zarządzanie sobą w czasie – osoby potrafiące zarządzać sobą w czasie są bardziej produktywne, skuteczne w realizacji zadań oraz potrafią znaleźć równowagę między życiem zawodowym a prywatnym.
- Aktywność w życiu społecznym – osoby aktywne społecznie wspierają rozwój społeczności lokalnej, budują więzi międzyludzkie oraz przyczyniają się do rozwiązywania problemów społecznych.
- Partycypacja w społeczeństwie obywatelskim – osoby partycypujące w społeczeństwie obywatelskim wspierają demokratyczne wartości, angażując się w sprawy społeczne i polityczne, co sprzyja budowaniu lepszego i bardziej sprawiedliwego społeczeństwa.
Kolejna grupa kompetencji psychospołecznych!
GODZENIE NAPIĘĆ I DYLEMATÓW – to kolejna grupa kompetencji psychospołecznych, która jest przedmiotem prac zespołu ekspertów w projekcie „The Future of Education and Skills – program na rzecz rozwoju kluczowych kompetencji psychospołecznych dzieci i młodzieży” i będzie obejmowała ważny element w przygotowywanej aplikacji/programu dla rozwoju kompetencji psychospołecznych młodzieży.
Jakie kompetencje będzie można poznać i rozwijać dzięki pracy w tym bloku oraz dlaczego one są bardzo ważne przedstawiamy poniżej.
- Zarządzanie własnymi emocjami – jest kluczowa dla zachowania równowagi psychicznej oraz efektywnego funkcjonowania w sytuacjach stresowych, zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym.
- Radzenie sobie ze stresem – osoby potrafiące radzić sobie ze stresem są bardziej elastyczne i odporne psychicznie, co pozwala im lepiej funkcjonować nawet w warunkach dużej presji
- Samoregulacja – dzięki samoregulacji ludzie potrafią skutecznie koncentrować się na zadaniach, kontrolować impulsywność oraz utrzymywać dyscyplinę, co sprzyja osiąganiu sukcesów życiowych.
- Empatia – osoby empatyczne potrafią budować głębsze relacje międzyludzkie, lepiej rozwiązywać konflikty oraz efektywniej współpracować, co przyczynia się do tworzenia pozytywnego środowiska społecznego.
- Poczucie własnej skuteczności – osoby z wysokim poczuciem własnej skuteczności są bardziej motywowane, wytrwałe w dążeniu do celów oraz lepiej radzą sobie w sytuacjach wyzwaniowych.
- Asertywność – pozwala na skuteczne komunikowanie się, budowanie zdrowych relacji oraz obronę swoich interesów bez naruszania praw i godności innych.
Zespół ekspertów przygotował już pierwszy blok do aplikacji!
Zespół ekspertów przygotował już pierwszy blok do aplikacji, która powstaje w ramach projektu „The Future of Education and Skills – program na rzecz rozwoju kluczowych kompetencji psychospołecznych dzieci i młodzieży”. W bloku TWORZENIE NOWEJ WARTOŚCI będzie możliwość zapoznania się z takimi kompetencjami jak: umiejętność uczenia się, myślenie kreatywne, myślenie krytyczne, komunikatywność, efektywna współpraca w zespole.
To bardzo ważne umiejętności i kompetencje:
- Umiejętność uczenia się – osoby posiadające tę umiejętność są elastyczne i potrafią szybko przyswajać nowe informacje, co pozwala im efektywnie adaptować się do zmieniających się sytuacji zawodowych i osobistych
- Myślenie kreatywne – osoby, które potrafią myśleć kreatywnie, są zdolne do generowania nowych pomysłów, rozwiązań oraz podejść do problemów, co przyczynia się do rozwoju przedsiębiorczości i postępu społecznego
- Myślenie krytyczne – posiadanie tej umiejętności pozwala ludziom podejmować dobrze przemyślane decyzje, unikać manipulacji oraz podejrzliwie podchodzić do informacji
- Komunikatywność – stanowi fundament skutecznej interakcji międzyludzkiej zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym; osoby komunikatywne potrafią klarownie wyrażać swoje myśli, słuchać innych, rozumieć perspektywy oraz efektywnie przekazywać informacje, co buduje zdrowe relacje i wspiera współpracę.
- Efektywna współpraca w zespole – Osoby potrafiące efektywnie współpracować w zespole są elastyczne, otwarte na różnorodne pomysły, umieją słuchać innych oraz potrafią rozwiązywać konflikty, co przyczynia się do osiągania celów organizacyjnych.
Rozpoczynamy realizację projektu „The Future of Education and Skills – program na rzecz rozwoju kluczowych kompetencji psychospołecznych dzieci i młodzieży”.
Rozpoczynamy realizację projektu „The Future of Education and Skills – program na rzecz rozwoju kluczowych kompetencji psychospołecznych dzieci i młodzieży”.
Miło nam jest poinformować, iż rozpoczynamy realizację projektu „The Future of Education and Skills – program na rzecz rozwoju kluczowych kompetencji psychospołecznych dzieci i młodzieży”. Wraz z partnerem projektu Ingenio. Projekty rozwoju. Wiesław Talik przez najbliższe miesiące będziemy pracować nad stworzeniem narzędzi – kompleksowych materiałów szkoleniowo-rozwojowych dla kadry pracującej na rzecz dobrostanu dzieci i młodzież w wieku 12-16 lat, rozwijających kluczowe kompetencje psychospołeczne.
Powołany w projekcie zespół ekspertów będzie pracował nad stworzeniem i opracowaniem materiałów edukacyjnych, programów szkoleń, materiałów dla edukatorów, a także aplikacji z komponentem dla młodzieży i edukatorów.
The Future of Education and Skills
Harmonogram wsparcia

O projekcie
Aktualności
Kontakt
Biuro projektu:
Polska Fundacja Ośrodków Wspomagania Rozwoju Gospodarczego “OIC Poland” z siedzibą w Lublinie
ul. Gospodarcza 26, 20-213 Lublin
Sylwia Grzelak
tel.: 81 710-46-44
e-mail: sylwia.grzelak@oic.lublin.pl